- Otelin işletilmesi için gerekli görülen sözleşmeler ve kontratların yapılması.
- İstihdam politikaları ve şartlarının belirlenmesi, işe alma, çıkartma ve tüm otel çalışanlarının eğtimi ve çalışanlar ile sözleşmelerin yapılması (otel sahibinin iş sendikaları- eğer var ise - ile herhangi bir görüşme veya müzakerelere katıması şartıyla).
- Oda fiyatları, kredi politikalarının belirlenmesi ve banka hesaplarının işletilmesi (kredi kartı kuruluşarı ile anlaşmalar dahil).
- Otelin dışında yiyecek içecek operasyonlarını yürütme hakkı dahil olmak üzere yiyecek ve içecek politikalarını oluşurmak.
- Otele ilişkin promosyon, tanıtım ve reklamcılığın tüm aşmalarını koordine etmek.
- Bilgisayar donanımı ürün yazılımı ve yazılım seçimi dahil olmak üzere bilgi teknolojileri seçimlerini yapmak.
- Dükkan, mağaza, ofis, lobi veya oteldeki diğer ticari alan veya faaliyetin kira, lisans veya imtiyazı için üçüncü şahıslar ile sözleşmeler yapmak.
- İşletme Bütçesi hazırlanması.